Ogólne

Czy korzystanie z platformy CONNECT TRANS jest płatne?

Korzystanie z naszej platformy jest całkowicie bezpłatne. Nie ma żadnego abonamentu aby móc korzystać z naszych usług.

Ile w chwili obecnej posiadacie firm transportowych oraz załadowczych w bazie?

Bardzo dynamicznie się rozwijamy, w chwili obecnej posiadamy już ponad 5000 zarejestrowanych firm załadowczych oraz kilka tysięcy samochodów gotowych podjąć ładunki.

Czy faktycznie realizując fracht przez waszą platformę mogę uzyskać szybki termin płatności?

Tak, oczywiście. Dzięki wprowadzeniu systemu e-faktoringowego w ramach platformy CONNECT TRANS jest możliwe otrzymania płatności w przeciągu nawet i 48h od momentu zrealizowania frachtu i przesłania dokumentów transportowych.

Na jakiego typu pojazdy posiadacie ładunki na platformie?

Typu pojazdów to bus, bus do 3,5t, bus chłodnia, solo, solo chłodnia, naczepa standard, naczepa chłodnia, naczepa mega, naczepa cysterna, naczepa lora, tandem

Czy poprzez CONNECT TRANS można realizować frachty tylko po Polsce?

Nie, posiadamy ładunki nie tylko realizowane na terenie kraju, ale także eksportowe na teren całej Unii Europejskiej oraz importowe jeśli płatnikiem jest polska firma.

Czy posiadacie w planach ekspansje na dalsze kraje?

Tak, z początkiem przyszłego roku rozpoczynamy ekspansje na kolejne kraje europejskie. Będziemy otwierać kolejne biura.

Czy przewozy są ubezpieczone?

Za ubezpieczenie przewozów odpowiada firma transportowa obsługująca zlecenie. CONNECT TRANS nie ponosi odpowiedzialności za ustalenia zawarte pomiędzy stronami zlecającymi i podejmującymi transport.

Czy istnieją ograniczenia w typie towarów na platformie CONNECT TRANS?

Tak obecnie nie realizujemy zleceń typu ADR.

Czy prowadzicie transport osób?

Nie, CONNECT TRANS jest platformą dedykowaną transportowi towarów.

Czym CONNECT TRANS różni się od obecnie działających giełd transportowych?

Connect, w odróżnieniu od tradycyjnych giełd transportowych, które można rozumieć jako zaawansowane tablice ogłoszeń, odróżnia zintegrowana technologia geolokalizacji redukująca liczbę pustych kilometrów. 
Platforma Connect Trans gwarantuje również płatności za zrealizowany fracht po 48h, czego żadna inna giełda nie oferuje.

Pojęcia i działanie aplikacji

Dla kogo jest platforma CONNECT?

Dla przewoźników i załadowców, czyli firm transportowych, niezależnych kierowców, magazynów i firm nadających zlecenia załadowcze.

Kim jest załadowca?

Załadowca to firma zlecająca i nadająca transport. Może być właścicielem magazynu, firmą produkcyjną, spedycyjną lub wyspecjalizowanym załadowcą w łańcuchu logistycznym innych firm.

Kim jest przewoźnik?

Przewoźnik to niezależny właściciel i operator, dyspozytor lub kierowca w firmie transportowej. Może podejmować ładunki, a także zarządzać transportem.

Kim jest niezależny właściciel i operator?

Niezależny właściciel i operator to przewoźnik, który zarządza flotą transportową, w tym kierowcami przynależnymi do konta. Jego konto jest zoptymalizowane również pod kątem samodzielnego wykonywania frachtu.

Kim jest Dyspozytor?

Dyspozytor to przewoźnik, którego rolą jest organizacja i zarządzanie flotą transportową. Dyspozytor nie korzysta z rozwiązań dla kierowców i niezależnych właścicieli i operatorów.

Kim jest Kierowca?

Kierowca to przewoźnik, którego rolą jest podejmowanie ładunków zleconych przez dyspozytora lub niezależnego właściciela i operatora, zarządzającego zleceniami transportowymi w firmie.

W jakim celu CONNECT TRANS przeprowadza weryfikację przez SMS?

Weryfikacja SMS służy do upewnienia się, że został podany prawidłowy numer telefonu - często niezbędny w pracy w transporcie, ale również niezbędny aby z łatwością uzyskać powiadomienia z platformy oraz ułatwić pobranie aplikacji mobilnej.

W jakim celu CONNECT TRANS przeprowadza weryfikację przez wysłanie dokumentów firmy?

Formalna rejestracja firmy transportowej jest niezbędna aby z powodzeniem korzystać z platformy CONNECT. Platforma jest darmowa dla wszystkich, jednak aby zapewnić bezpieczeństwo i solidność firm z niej korzystających, musimy sprawdzić czy rzeczywiście rejestrujące się firmy istnieją i wywiązują się ze zobowiązań względem kontrahentów.

Jak zresetować hasło do platformy?

Wystarczy kliknąć w przycisk Zaloguj w prawym górnym narożniku strony, następnie wybrać pozycję „Nie pamiętasz hasła?” i postępować według instrukcji.

Jaka przeglądarka najlepiej współpracuje z platformą CONNECT TRANS?

Każda przeglądarka bez problemu obsłuży funkcjonalności CONNECT, niemniej jednak polecamy korzystać z najnowszych wersji Chrome, Firefox, Safari lub Opera.

Czy moje dane są bezpieczne w platformie CONNECT TRANS?

Tak. Platforma spełnia wszelkie wymagania względem Ustawy o Ochronie Danych Osobowych, przechodzi cykliczne audyty bezpieczeństwa, a dane są przechowywane wyłącznie w celu jasno określonym przez regulamin platformy.

Faktoring

Co to jest faktoring?

Faktoring to usługa finansowa, która polega na sprzedaży faktur przed ich terminem płatności do firmy faktoringowej. Transakcja oparta jest na tzw. umowie przelewu wierzytelności (inaczej: umowie cesji). Firma, która korzysta z faktoringu szybko odzyskuje gotówkę zamrożoną w formie faktur z odroczonymi terminami płatności – zamiast czekać do dnia płatności, gotówka może wpłynąć na konto nawet w dniu wystawienia faktury.

Faktoring od Monevii to faktoring jawny. W dniu transakcji faktor zawiadamia płatnika faktury o cesji i – po potwierdzeniu z nim tejże faktury – przelewa określoną kwotę na konto wystawcy faktury. Tą kwotą jest cena brutto, czyli wartość brutto faktury pomniejszona o prowizję – stałą i znaną przedsiębiorcy od samego początku, bez żadnych ukrytych kosztów. Prowizja zawiera podatek VAT.

Po co faktoring?

Oferta skierowana jest dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą:
• poprawić lub utrwalić bieżącą płynność finansową,
• mieć łatwy i szybki dostęp do dodatkowego kapitału, aby rzetelnie regulować swoje zobowiązania i dalej rozwijać swoją firmę,
• skrócić rotację należności i skupić się na bieżącej działalności biznesowej,
• prowadzić biznes bezpiecznie, dzięki dodatkowej weryfikacji wiarygodności swoich kontrahentów,
• utrwalać pozycję konkurencyjną, dzięki możliwości oferowania wydłużonych terminów płatności swoim kontrahentom, przy jednoczesnym zachowaniu swojej płynności finansowej

Dla kogo faktoring?

Platforma Monevia, dostępna na www.monevia.pl, została stworzona specjalnie dla tych mikro- i małych firm, które poszukują dodatkowych źródeł finansowania - alternatywnych wobec kredytów i pożyczek. Faktoring od Monevii to usługa dla przedsiębiorców, zarejestrowanych w Polsce, którzy zwykle wystawiają miesięcznie od kilku do kilkudziesięciu faktur, o wartościach już od kilkuset zł oraz – z uwagi na niskie obroty – nie mogą skorzystać z ofert banków.

Jak się zarejestrować?

Po zalogowaniu się na konto klienta na platformie connect-trans.pl, po wejściu w zakładkę PŁATNOŚCI bądź na stronie www.monevia.pl, w zakładce REJESTRACJA należy wypełnić formularz. Po weryfikacji danych rejestrowych podmiotu gospodarczego, konto zostaje aktywowane (klient otrzymuje mailowo numer login). Szczegółowe procedury związane z rejestracją określa Regulamin.

Czy bez polskiego dowodu osobistego są jakieś możliwości zawarcia umowy z faktorem?

Podczas rejestracji na Platformie Monevia wymagany jest dowód osobisty właściciela firmy (lub osób reprezentujących w przypadku spółek prawa handlowego) lub jego/ich paszport. Akceptowane są też karty stałego pobytu w Polsce. Monevia nie obsługuje firm (wystawców faktur), które nie są zarejestrowane w Polsce.

Jakie faktury sprzedawać?

Platforma Monevia pozwala generować transakcje sprzedaży faktur w dowolnym czasie, z dowolnego komputera czy urządzenia mobilnego – wystarczy dostęp do Internetu. To klient sam decyduje kiedy i jakie faktury sprzedawać, konto jest dostępne przez cały czas i zupełnie za darmo. Z faktoringu korzystać można cały czas lub doraźnie – w zależności od bieżących potrzeb finansowych. Jedna faktura to jedna transakcja, nie ma tu żadnych zobowiązań długoterminowych, a procedury zostały uproszczone do niezbędnego minimum – wszystko online.

Kiedy można sprzedać faktury?

Platforma Monevia pozwala generować transakcje sprzedaży faktur w dowolnym czasie, z dowolnego komputera czy urządzenia mobilnego – wystarczy dostęp do Internetu. To klient sam decyduje kiedy i jakie faktury sprzedawać, konto jest dostępne przez cały czas i zupełnie za darmo. Z faktoringu korzystać można cały czas lub doraźnie – w zależności od bieżących potrzeb finansowych. Jedna faktura to jedna transakcja, nie ma tu żadnych zobowiązań długoterminowych, a procedury zostały uproszczone do niezbędnego minimum – wszystko online.

Ile to kosztuje?

Rejestracja i utrzymanie konta na Platfomie Monevia są bezpłatne.
Sprzedaż faktur wyceniana jest indywidualnie. Każda faktura to oddzielna transakcja. Prowizja zależy od typu i charakterystyki dłużnika (ocena jego zdolności finansowej), wartości brutto faktury oraz jej daty płatności. Prowizja zawiera podatek VAT. Aby sprawdzić na ile wyceniana jest faktura w danym momencie wystarczy przejść do zakładki „Kalkulator”, dostępnej po zalogowaniu na Platformie Monevia.

Ile faktur można sprzedać?

Łączną wartość faktur, które można sprzedać jednorazowo w danym momencie, określa limit sprzedaży, dostępny na Platformie Monevia. Jego wysokość ulega zmianie w zależności od przebiegu współpracy lub indywidualnych negocjacji. Początkowy limit sprzedaży wynosi aż 50.000 zł. Limit ten zmniejsza się po wygenerowaniu umowy cesji, a zwiększa gdy dłużnik spłaci zobowiązanie.

Jak kontrolować przebieg transakcji?

Szczegółowe informacje o realizowanych transakcjach sprzedaży faktur publikowane są na bieżąco w postaci raportów, dostępnych po zalogowaniu na Platformie Monevia w zakładce „Transakcje”. Ponadto wysyłane są powiadomienia mailowo lub poprzez sms txt, każdy klient ma swojego opiekuna, który służy pomocą na każdym etapie podejmowania decyzji w procesie transakcyjnym.

Co w sytuacji jeśli Załadowca nie zapłaci? Czy Przewoźnik otrzymuje jakąś informację w tej sprawie lub musi podjąć jakieś kroki, czy Monevia rozwiązuje sama spory?

Monevia oferuje tylko faktoring jawny. Każda faktura przed sfinansowaniem jest potwierdzania u dłużnika (płatnika faktury). Jeśli na moment potwierdzania faktury u dłużnika (płatnika), czyli zanim nastąpi przelew ceny na konto przewoźnika, płatnik zakwestionuje fakturę lub zgłosi reklamację i nie zostanie ona wyjaśniona przez klienta (przewoźnika), Monevia nie sfinansuje takiej faktury. Wszystkie informacje i raporty przewoźnik otrzymuje na Platformie Monevia lub mailowo, sms txt lub telefonicznie.
Klient (przewoźnik) solidarnie odpowiada za dyscyplinę płatniczą dłużnika. Monevia akceptuje aż 30 dni zwłoki w uregulowaniu faktury bez żadnych opłat. W praktyce Monevia pomaga odzyskać należność, ale gdy dłużnik nie zapłaci w ogóle – klient będzie musiał zwrócić w całości wartość wynikającą z faktury do Monevii. Wszelkie spory Monevia zawsze rozwiązuje w porozumieniu z klientem i/lub dłużnikiem.

Czy umowa z faktorem jest podpisywana na jakiś okres czy czas nieokreślony i jak wygląda kwestia wypowiedzenia takiej umowy?

Przy faktoringu w Monevii, każda faktura to osobna transakcja (1 faktura = 1 umowa przelewu wierzytelności). Klient (przewoźnik) sam decyduje czy i jakie faktury sprzedawać, w dowolnym momencie.
Umowa ramowa zwykle podpisywana jest z klientami w celu wyeliminowania wersji papierowej dokumentów. Do niczego ona nie zobowiązuje. Jest jedynie podstawą do tego, by transakcje odbywały się on-line, z pominięciem poczty czy kuriera. Okres wypowiedzenia tej umowy wynosi 1 miesiąc, natomiast nie odnosi się on do korzystania z Platformy Monevia. Klienci, którzy nie podpiszą umowy ramowej lub ją wypowiedzą, mogą nadal sprzedawać swoje faktury. Przy czym obowiązuje już ich wersja papierowa dokumentów.

Czy przewidziane są kary za złamanie warunków umowy? Jakie są warunki podpisania umowy dla przewoźników?

Nie ma żadnych kar wynikających z podpisania umowy ramowej. Jedynie w przypadku, gdy dłużnik (płatnik faktury) nie ureguluje należności najpóźniej w ciągu 30 dni od daty płatności, to klientowi wystawiana jest nota 2% od wartości faktury brutto.

Czy to jest bezpieczne?

Wielopoziomowe systemy zabezpieczeń wdrożone zostały już na etapie logowania. Specjalny system rejestracji i szyfrowania danych gwarantuje bezpieczeństwo konta na Platformie Monevia. Procedury bezpieczeństwa (porównywalne z bankowością elektroniczną) zapewniają pełną poufność danych wprowadzanych do Systemu.